Gästbloggning. Läs & förstå!

Hej, alla som läser Sofias blogg.
 
Jag läser dagligen Sofias blogg, läser alla kommentarer hon får, oftast snälla, men nu har hon under en tid fått elaka kommentarer.
Oftast av en och samma person.
Jag blir så ledsen av att se vad vissa kommenterar, jag menar vet ni int vad mobbning är?
Nästan varje dag får Sofia ta skit av personer, vissa känner hon inte ens, vissa ger sig på henne utan anledning.
Enligt en uppslagsbok är mobbning:
 
* trakassering ett flertal gånger mot en och samma person.

 det är exakt dethär ni håller på med.
Sofia är stark, otroligt stark, men hon kan inte ta hur mycket skit somhelst!

Ni kallar henne för: ful,bitchig,elak,äcklig, o.s.v

Jag menar ni känner inte Sofia, ni vet inte hur hon är som person, ni vet inget om Sofia.
Men för er är det enkelt att sitta bakom en dataskärm och skriva skit åt någon.
Mår ni bättre av det? Får ni ut nåt av det? Känns det bättre efteråt då ni har sårat en annan människa?

Jag hoppas att ni läser detta inlägg och tar in och förstår vad jag vill förmedla.
 
Ni är aldrig anonyma, er IP-Adress sparas. Man kan spåra den.
 

så tills vi hörs nästa gång:
 
~ .take care & peace out.~
 
 
 
 
 
 
 + vet att detta inlägg kommer att få många negativa kommentarer. Men somsagt era Ip-adresser sparas.
 


Kommentarer
bertill

lol....

Svar: pusspuss
Sofia

2013-02-02 @ 21:27:35
URL: http://mammansmorsa.blogg.se
Elin

bertill ~ vae na du int fösto? he ji na alvarlit vi talar om int na skoj.

peace out.

2013-02-02 @ 21:32:21
Samma sak här

Ja har de likadant å di skriver saker som inte stämmer å samma om och om igen! Men man måste bara le och visa att man inte tar sån skit. Men jag vet att de är svårt! Mina vänner säger åt mig att jag ska sluta fundera, lätt fö dem att säga då de inte är utsattaför samma sak.. Take Care

2013-02-02 @ 22:32:58
kakka

rolit

Svar: hahaha
Sofia

2013-02-02 @ 23:27:13
bertill

hödu jag har så mycke swag så tacket faller av när ja kommer in
-word

Svar: ok
Sofia

2013-02-02 @ 23:27:21
URL: http://mammansmorsa.blogg.se
kakka

yolo <3

Svar: puss
Sofia

2013-02-02 @ 23:28:56
bertill

okej så här är det jag gillar inte det här inlägget och jag har rätt att visa mina åsikt i detta tillfälle
så du kanske förstår nu med dina lilla hjärna
Peace Out

Svar: ok
Sofia

2013-02-02 @ 23:32:05
URL: http://mammansmorsa.blogg.se
Anonym

Men hödu om inga du vill ha dide hatkommentarerna på bloggen din så vrf tar du inte bara bort di då? Ist för att fövärra saken och svara elakare tillbaka? Just saying u know...

Svar: hej på dej me lisa ;)
Sofia

2013-02-03 @ 09:22:51
Friend of her

Men eni påriktigt dum hela buntin? Ni kan int helst stav rätt. Och int ere ju di elaka kommentaren hon int vill ha. Visst edi irriterand. Men att ni måst håll på se me elaka saker. He e hon trött på. Eni kanski för omogna för att fatt he?

Svar: tack!
Sofia

2013-02-03 @ 09:46:43
Matilda

Sofia, du är en alldeles för fin tjej för att ta åt dig av några elaka kommentarer! Jag har inte följt med din blogg på ett tag men oavsett hur kommentarerna lyder så vet jag att det troligtvis grundar i avundsjuka, du är både en fin och smart ung dam! Det är aldrig roligt med otrevliga kommentarer, men försök stå emot att kommentera dem. Var den större personen som kan ignorera någons barnsliga kommentarer. (:
Kram Matilda S

Svar: naw. tack Matilda! saknar dej<3
Sofia

2013-02-03 @ 09:49:49
Fanny

"If people are trying to bring you down, it only means you are above them".

Kom ihåg de och fortsätt vara Sofia.
Kram. <3


Svar: kram<3!
Sofia

2013-02-04 @ 09:22:17
URL: http://fannywillman.devote.se
mathilda

vill säg min åsikt om dehe. ni som kommenterar skit, va får ni ut av e? blir ni lyckli av e? känns e bra att få folk att må dålit? ere NÅNTING bra ni får ut av e? vill gärna hör en seriös anledning vaför man anonymt kommenterar skit på nåns blogg. om e int e nånting man kan säg face to face utan måst ta via en blogg kan man no bara håll käftan. stå nu ens för er åsikt å skriv ut namne, men nä int ens he kan ni gör. å dehe gäller alla som håller på me sånhe omogna saker int bara di som skriver på sofias blogg. växt upp förfan.

Svar: oj tack mathilda! :')
Sofia

2013-02-05 @ 21:41:57
URL: http://mathildakull.blogg.se
Isabella h

Ja håller med mathilda!! Stay strong och ta int åt dej av vad alla säger sofia! Så himla onödit att hacka ner på andra! Nej gud skärp er

2013-02-06 @ 21:35:05
Random gubb

Va ere fö vits me ti kommenter skit på andras bloggar?? De gör ju int bloggarens da bättre! Tvärtom?? Hur skulle det kännas för er alla " anonyyma hjåå " om nain sku kommenter såde på eran blogg?! SÄG DET FACE TO FACE ELLER VA FAAN NI GÖR MEN LÅTSAS INTE ATT NI ÄR ANONYMA OCH SKRIVER DET PÅ HENNES BLOGG HERREGUD!?!

Svar: :')
Sofia

2013-02-07 @ 06:18:47
Random Gubb

Och " bertil": Varför läser du denhä bloggen om du int tycker om de?? Helt onödigt? Klart man får säga sin åsikt men man kan ju försöka säga det på ett lite snällare sätt

Svar: tack!
Sofia

2013-02-07 @ 06:21:54
Jag

Om ja får säg va ja tycker så ha ja aldri fösteji anje pointen me mobbning. Vafan har he me er ti gör om Sofia vill gö pussmun på bildren sin elär va hon nu gör? Sköt er själv förihelvete. Fucktards.
Ti sofia: fortsätt bara va dej själv å ti såna som fösöker jäklas me du säger du bara 'skit på dej å frys fast'.
Tack fö mej.

Svar: tack! jo det ska jag! :)
Sofia

2013-02-07 @ 20:30:32
Random gubb

Ja sku säg he jagå!! Fan man får vel va sej själv utan att nån fucking mobbar en?? SÅ ALLA RETARDS SOM FÖSTÖR SOFIAS LIV: TÄNK OM SKIT MÅNG SKU GÖR SÅHE MOT ER???!! Seeeekert sku skratt o ha rolit hjååå... Så iställe fö ti lägg upp en massa sketans onödiga kommentarer så behöver ni ju int läs denhä bloggen?? Just sayin

Svar: tack ;)
Sofia

2013-02-07 @ 20:46:33
fia

Alla som skriver anonyma komentarer e ni avundsjuka på sofia eller? Då ni måst skriv såna he komentarer. Tänk nu hu de sku kännas om nån sku skriv så ti er de förstör hela din dag!

Svar: thaanx :)
Sofia

2013-02-08 @ 15:30:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofiaoster.blogg.se

Jag har den här bloggen tillfälligt här, p.g.a att min bloggsida soclog.se inte funkar som den ska. Ni kommer få läsa om min vardag, mina vänner, om skolan, om mitt liv helt enkelt. Jag trivs på hästryggen, i stan, bakom kameran, med pojkvännen och med släkten. Saker jag gärna gör är att mysa och ta det lugnt. enjoy it!

RSS 2.0